Warsztaty dla dzieci i młodzieży

Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

Zauważyłeś u Twojego dziecka trudności w funkcjonowaniu w grupie przedszkolnej lub szkolnej? Pedagog szkolny sugeruje TUS? Co to takiego? Trening umiejętności społecznych to polecana metoda pracy z dziećmi z całościowym zaburzeniem rozwoju (zespół Aspergera, autyzm), ADHD, wycofanymi, nieśmiałymi, lękliwymi, z problemami w nawiązywaniu i utrzymywaniu relacji z rówieśnikami i dorosłymi, przestrzeganiem norm społecznych, adaptacją do nowych sytuacji i wszystkim dziećmi, które mają trudności z funkcjonowaniem wśród innych ludzi. Zajęcia odbywają się w niewielkich grupach, a uczestnicy, z pomocą prowadzącego terapeuty, uczą się takich tematów jak na przykład nawiązywanie kontaktu, emocje i strategie radzenia sobie z nimi, komunikacja werbalna i niewerbalna, przestrzeganie reguł, czy sposoby rozwiązywania konfliktów. Dzieci nie tylko obserwują zachowania innych w relacjach społecznych lecz także zwracają uwagę na to, jak same zachowują się w stosunku do innych osób. Celem zajęć jest poprawienie funkcjonowania w sytuacjach społecznych i zmiana trudnych zachowań na pożądane i społecznie akceptowane. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, każde spotkanie trwa 90 minut. Jeden cykl TUS obejmuje 12 spotkań. Zapraszamy dzieci i młodzież do grup wiekowych 4-6 lat, 7-9, 10-12 i 13-15. Grupy rozpoczynają się zgodnie z kalendarzem roku szkolnego (wrzesień/październik oraz luty/marzec). Nabory odbywają się przez cały rok, jednak po rozpoczęciu treningu nowi uczestnicy nie są dołączani do pracującej grupy.

Trening rozwojowy

Czy współczesna szkoła uczy dzieci i młodzież tego, co będzie im potrzebne w dorosłym życiu? Niestety nie – dziś bardziej niż wiedza potrzebne są umiejętności miękkie oraz kompetencje, których nie znajdziemy w planie lekcji. Dlatego proponujemy cykl warsztatów kierowanych dla młodych ludzi i rozwijających umiejętności, takie jak inteligencja emocjonalna, budowanie relacji, zarządzanie czasem, samodzielne i krytyczne myślenie, asertywność. Na zajęciach wspieramy też dzieci i młodzież w rozwijaniu poczucia własnej wartości, komunikacji interpersonalnej, rozwiązywaniu konfliktów i radzeniu sobie w trudnych sytuacjach, kreatywności czy współpracy w grupie. Treningi rozwojowe mają na celu pomaganie w emocjonalnym i psychicznym rozwoju dzieci. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, każde spotkanie trwa 90 minut. Jeden cykl obejmuje 12 spotkań. Zapraszamy dzieci i młodzież do grup wiekowych 4-6 lat, 7-9, 10-12.

Warsztaty dla dorosłych

Seminaria rodzicielskie

Są to seminaria inspirujące poświęcone budowaniu relacji rodzic-dziecko w oparciu o kluczowe wartości podejścia Jespera Juula, duńskiego terapeuty rodzinnego i pedagoga o światowej renomie. Zawdzięczamy mu odejście od wychowania autorytarnego w stronę zaufania do naturalnych kompetencji dziecka, autentycznej relacji dorosłego z dzieckiem, szacunku i współdziałania we wzajemnych stosunkach rodziców z dziećmi oraz dojrzałego przywództwa dorosłych. Seminaria są prowadzone pod patronatem Familylab, organizacji założonej przez Jespera Juula, wspierającej rodziców w rozwoju i kształtowaniu relacji z dziećmi, Każde spotkanie trwa około 2 godzin.

Warsztaty umiejętności wychowawczych dla rodziców

Jest to cykl warsztatów pozwalających rodzicom na rozwinięcie umiejętności i kompetencji wychowawczych, wypracowanie satysfakcjonującej komunikacji z dzieckiem i refleksję nad własnym rodzicielstwem. Uczestnictwo w zajęciach daje szansę na zbudowanie wartościowej relacji z dzieckiem, opartej na miłości, szacunku, zaufaniu i odpowiedzialności. Rodzice nauczą się, jak wzmacniać poczucie własnej wartości swoich dzieci, wspierać je w trudnych sytuacjach i świadomie towarzyszyć im w rozwoju. Warsztaty są oparte na programie „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” autorstwa Joanny Sakowskiej i są prowadzone w oparciu o książki Adele Faber i Elaine Mazlish, jak również filozofię Rodzicielstwa Bliskości, Porozumienia bez Przemocy oraz podejście Jespera Juula. Dostępne są trzy części szkolenia. Rodzice, którzy wzięli udział w części pierwszej, mogą uczestniczyć w kolejnych edycjach warsztatów – część druga jest poświęcona wspieraniu rodzeństwa, a część trzecia komunikacji z nastolatkiem. Każdy cykl warsztatów obejmuje dziesięć trzygodzinnych spotkań stacjonarnych w małych grupach.